15 Kasım 2014 Cumartesi

Evaze (Çan) Etek Çalışması Geldiiii.... :)))


Dersleri biraz aksattık mı ne? Bu ara gene yoğunluğa denk geldim şükür ki notlarımı almıştım :)...

  Hep merak ederdim evaze etek ne demek diye... Etrafımdakilerin etek modeli yada elbise modelinden konuşurken kullandıkları terimleri anlamıyor olmak beni kızdırırdı ama gene de soramazdım nedir bunun tanımı diye...Çünkü o zaman dikişe çoook uzak bir insandım...
Şimdi şimdi öğreniyorum...

İşte karşınızda Evaze Etek yani bizim bildiğimiz çan etek çalışmamız...

Ders 4 / Evaze (çan) Etek Çalışması 

Bu eteği anlatırken daha önce yayınladığım, herkesin bildiği Temel Etek kalıbı üzerinden gideceğiz.


Evaze Etek 1 
    Temel Etek kalıbımızın pens uçlarından başlayarak etek ucuna kadar çiziyoruz. Bu çizginin doğru olması için ön ve arkada eteğimizin pens uçlarından etek ortasına kadar olan mesafeyi ölçüp, aynı ölçüde etek ucuna kadar iniyoruz. Bu çizginin eteğimizin ön ve arka orta çizgisine paralel olması gerekiyor. Çizdiğimiz çizgiyi eteğimizin pens bitimine kısmına kadar kesiyoruz. Burada dikkat etmemiz gereken şey pense geldiğimizde, eteğimizin V şeklinde olan pensin yan dikişlere yakın olan çizgisini pens bitimine kadar kesmek.  Kesim işlemini yapınca, eteğimizin pens uçları birbirine denk gelecek şekilde eteği istediğimiz kadar dışa doğru açıyoruz. Eteğimizin ne kadar açtık isek aynı ölçüye göre diğer parçayı açıyoruz. Diyelim ki ön etekte etek ucu kısımını 4 cm açtık, arka etekte de 4 cm açıyoruz. Ayrıca pens uçları birbirine denk gelmesine dikkat ederken pensler üst üste gelebilir, bu sorun olmaz çünkü pensler bir birinin üzerine gelerek daralıyor.  Daha sonra penslerin uç kısımlarını baz alarak tekrar penslerimizi düzelterek çiziyoruz. Bu işlemi de tamamladıktan sonra etek uçlarını pistole yardımı ile regule ediyoruz yani düzeltiyoruz.

Evaze Etek 2


  Ayrıca evaze etek çalışması yaparken etek uçlarını genişletmek için yan dikişlerden pay verilebilir. Fakat yan dikişin bozulmaması için en fazla 2 cm -2,5 cm pay verilir. Yandan genişletmek için 2 cm dışa doğru  pay verip bu noktayı eteğimizin basen çizgisi ile birleştiriyoruz. Burada dikkat etmeniz gereken nokta ise şu ; birleştirme yeri kalça çizgisi değil, basen çizgisi yani kavisli olan kısım ile birleştirmek.

Gittikçe anlatması daha kolay geliyor :) Gerçekten sevdim ben bu işi.. Birde dikecek vaktim olsa..

Umarım çalışmalarımın size faydası olur...

Selamlar,
Neslihan